Styrk kommunikationen i byen

Kollektivet er grundstenen i et aktivt samfund. Det ved de fleste, og rigtig mange byer er i dag udstyret med en fyldestgørende byportal på nettet, hvor arrangementer annonceres og nyheder deles borgerne imellem.

Hver gang I afholder et arrangement i byen fortæller det noget om jeres sammenhold.
Er opbakningen stor, vidner det om at her er et fællesskab. Lysten til et nyt arrangement bliver større og udadtil viser I udefrakommende at ”Her sker der noget”.

Husk: På en hjemmeside skal publikum opsøge informationen, på en infoskærm kommer informationen til publikum.

 

Sådan skaber I endnu større tilslutning til jeres arrangementer.
Uanset, hvor velbesøgt jeres hjemmeside er, vil der altid være nogen der glemmer at tjekke aktivitetskalenderen, eller overser informationen på siden.
Husk også at beboere i jeres nabosamfund ikke per refleks besøger JERES hjemmeside, og dermed misser oplysningen om et attraktivt arrangement i nærområdet.

Infoskærme er et godt supplement til en velfungerende hjemmeside.
En infoskærm placeret på et centralt sted, som hos den lokale købmand, i hallen eller på hovedgaden sørger for at de vigtige informationer kommer ud til jeres medborgere.

Digitale infoskærme supplerer Infoland sider
Infosystemet InfoComplete er koblet sammen med Infoland og viderebringer automatisk informationer fra aktivitetskalenderen. og minder dem om at der er noget interessant information at hente på hjemmesiden.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=R6S7ztqZ1Ws[/youtube]
Her et eksempel på hvor nemt Infolands aktiviteter vises på en infoskærm med  InfoComplete.

 

Den forkromede løsning er tilgængelig for alle.
Pyloner ved indfaldsveje er ikke længere forbeholdt de store byer som Århus, Odense og Ålborg. Faktisk kan man lease pyloner og i fællesskab finansiere en pylon til under 500 kr. pr. medejer. Om måneden. Udover at fungere som eksklusive varetegn, er de eminente til at fange alle og enhver der passerer byen. Dvs. alle borgere der bevæger sig ind og ud af byen, men også den gennemgående trafik, der måske kun kender jeres by som noget man kører igennem, frem for en by der rent faktisk har aktiviteter og forretninger med tilbud.
Hvis en håndfuld virksomheder eller foreninger går sammen, bliver finansieringen af udendørs pyloner pludselig meget overkommelig.

 

Et par gode tips og råd om infoskærme:

  • Mind jeres borgere om at besøge jeres hjemmesiden, hvor der er yderligere informationer at hente.
  • En infoskærm fanger også udefrakommende, naboborgere og turister der besøger jeres by.
  • Tilpas tekstmængden til miljøet. Hænger skærmen indendørs har folk oftere tid til at læse en lang tekst. Ellers bring korte og præcise budskaber.
  • Et system som InfoComplete gør det muligt at udveksle informationer med andre byer. Dermed hjælper I hinanden med at reklamere for hinandens arrangementer og udvide de kulturelle tilbud for jeres egne medborgere.
  • En infoskærm er en attraktiv reklamespalte, Lad skærmen være selvfinansierende, og lad sågar foreningen tjene penge på den.
  • Vil mange turister se jeres skærm, så brug ekstra meget billedmateriale. Et billede siger mange ting, og I sparer at oversætte til flere sprog.
  • Hænger I jeres skærm på højkant passer formen den bedre sammen med de A4 annoncer I sikkert får trykt til flere af jeres arrangementer.
  • Opsøg rådgivning. Ballum IT er ekspert i infoskærme til lokalsamfund og tager gerne en snak med jer, så I får optimal udnyttelse af infoskærme.
    Se mere på www.ballumit.dk